søndag 25. januar 2009

Besteforeldre, del I (hvis du verdsetter knesskålene dine har du de pengene klare når jeg kommer på døra di..)

Jeg sovnet inni meg mens bestefar fortalte historier, og våknet inni meg midt i en historie.
Odd: Nei, jeg vet ikke jeg, hva synes du Manus? Men han bare blanda seg en drink han.
Mormor: Ja, Vi la fra oss deg(babymamma) i resepsjonen vi, til alkoholiserte Maristua, han var jo så betatt av deg. Så kunne vi sitte i fred og drikke med Max Manus.
Budda: Sånn går det når man gjør avtaler med alkoholikere. Burn.

Replikkene kom ikke i denne rekkefølgen men det er greit å gjøre det sånn. De kalte Odd for lille-Max, for han lignet på Max Manus. Mormor fortalte om sin første jobb. Hun jobbet som Torpedo. Hun bar en bag full av kontanter med seg henholdsvis i hele Oslo. Konkret skulle hun samle inn penger fra firmaer som ikke hadde betalt regningene sine i tide. Hun var 15 år. 160 cm høy. Og jobbet som torpedo. Det blir ikke kulere. Jeg mottar hemmelige brev og skriblerier fra Odd hele tiden. De er ganske morsomme. Odd er forresten morfara.

Ingen kommentarer: